kpb

Antenna UK

ANTENNA UK to cykliczny przegląd najlepszych, niezależnych teledysków z Wielkiej Brytanii. Na pierwszym przeglądzie obejrzeć będzie można teledyski do utworów takich zespołów jak, między innymi: Futureshock, Chikinki, UNKLE,  LCD Soundsystem, Quannum, Lambchop oraz profil brytyjskiego kolektywu reżyserskiego Shynola.

środa, 26 kwietnia, godz. 21.15

bilety - tylko 10 zł!


OPIS PROJEKTU:

Teledyski muzyczne to nie tylko MTV. Niestety niezależne wytwórnie, tworzące wartościowe teledyski, spychane są do podziemia i nie mają możliwości publicznego zaistnienia. Wiele bardzo ciekawych i innowacyjnych prac dostępnych jest jedynie garstce fanów lub też nie zostaje zauważona przez nikogo.

Brytyjska Antenna jest odpowiedzią na tę sytuację. Odbywający się co dwa miesiące londyński przegląd niezależnych teledysków muzycznych, już od dwu i pół roku, cieszy się niesłabnącą popularnością. Pokazy te stały się jedną z ważniejszych form prezentacji dokonań ludzi z całego świata.

W 2004 roku British Council poprosiło o stworzenie specjalnej, „eksportowej” wersji Antenna poświęconej wyłącznie twórcom brytyjskim. Efektem jest rozpowszechniana na całym świecie kompilacja najlepszych angielskich teledysków.
Wśród prezentowanych filmów znajdują się prace takich reżyserów jak grupa SHYNOLA (teledyski do piosenek zespołów Radiohead, Blur), Dougal Wilson czy Nima Nourizadeh.

Prezentowane teledyski tworzone są każdą możliwą techniką, od nieruchomych kadrów (Faultline: Biting Tongues), przez dziełka kręcone podczas dziewięciu kolejnych przejazdów kolejką górską (Architecture In Helsinki: Do The Whirlwind) po animacje 2d/3d (Wagon Christ: Shadows). Niektóre prace posiadają silny przekaz społeczny (UNKLE: An Eye For An Eye), a inne są w założeniu niedookreślone (Faultline: Biting Tongues)

Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii produkcja teledysków przestała już być całkowicie zależne od MTV.  Małe, niezależne wydawnictwa – dające swoim reżyserom większą wolność – mogą robić więcej teledysków. Antenna daje szansę sprawdzenia jaka jest jakość niezależnych produkcji.

PROGRAM:

Futureshock: Late At Night / reż. Ne-o
Chikinki : Like It Or Leave It /reż. Si&Ad
Faultline: Biting Tongues / reż. Vernie Yeung
Architecture In Helsinki: Do The Whirlwind / reż. Nima Nourizadeh
Boomclick: High Tide / reż. Ben Rollason
Wagon Christ: Shadows / reż. Fizzy Eye
LCD Soundsystem: Tribulations / reż. Dougal Wilson
Jimmy Edgar: Is This A Real City? / reż. Ben Dawkins
 
Profil reżyserski: Shynola
Quannum: I Changed My Mind / reż. Shynola
Lambchop: Is A Woman / reż. Shynola i Fiona Hewitt
Radiohead: Blipverts / reż. Shynola
Radiohead: The Pyramid Song / reż. Shynola
The Rapture: House of Jealous Lovers / reż. Shynola
UNKLE: An Eye For An Eye / reż. Shynola i Ruth Lingford
Blur: Good Song / reż. Shynola


Przegląd zorganizowany przez British Council w ramach projektu SoundBites: New Music from Britain.

www.britishcouncil.org

Bookmark and Share

archiwum